Kreatywne zastosowania laminatów w branży reklamowej

"Reklama dźwignią handlu" – to jakże prawdziwe hasło znają chyba wszyscy. Dlatego właśnie firmy poszukują coraz to nowszych, skuteczniejszych i bardziej wytrzymałych materiałów do produkcji elementów reklamowych, które przyciągną uwagę klientów. Jednym z nich jest laminat poliestrowo-szklany. Z czego wynika jego popularność w sektorze reklamy i co się z niego produkuje?

 

Dlaczego z laminatu wytwarza się elementy reklamowe?

figurka lodówLaminat poliestrowo-szklany to materiał, który jest coraz częściej wykorzystywany w produkcji elementów reklamowych ze względu na swoją trwałość. Sposób produkcji laminatu w oparciu o metodę infuzji próżniowej sprawia, że jest on odporny nie tylko na uszkodzenia mechaniczne, ale również na korozję i różne warunki atmosferyczne. Jest to bardzo istotne w przypadku elementów reklamowych, które niekiedy znajdując się na zewnątrz pomieszczeń, są narażone na działanie deszczu, śniegu czy słońca.

Znaczenie ma także to, że laminat ma bardzo estetyczny wygląd, jest lekki, niewymagający w czyszczeniu i można go łatwo kształtować oraz przystosowywać do wymagań konkretnego zleceniodawcy.

 

Kreatywne sposoby na wykorzystanie laminatu jako reklamy

Z oferowanych przez nas reklamowych produktów z laminatu wyjątkowo często korzysta branża gastronomiczna. Z tego tworzywa wytwarza się z nich między innymi zewnętrzne reklamowe figurki lodów, gofrów, frytek, hamburgerów i innych przysmaków typu fast food. Komisy ze sprzętem elektronicznym często zamawiają reklamowe ekspozycje przedstawiające telefony bądź inne gadżety. Z laminatu produkuje się też zewnętrzne banery.

Jednak elementy reklamowe z laminatu to nie tylko zewnętrzne aplikacje. Laminat może być także używany do wytwarzania naklejek, wewnętrznych tablic informacyjnych, podkładek pod mysz z logiem firmy czy wizytówek, które są zarówno atrakcyjne wizualnie, jak i odporne na uszkodzenia mechaniczne. W branży reklamowej popularne jest wykorzystanie laminatu do produkcji kasetonów świetlnych oraz trójwymiarowych znaków i liter przestrzennych.